۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۰۸۷۸۲
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

رسانه ها در انتخابات هویت خود را حفظ کنند|از کار فرهنگی اصیل دینی حمایت شود

رسانه ها در انتخابات هویت خود را حفظ کنند|از کار فرهنگی اصیل دینی حمایت شود
مدیر عامل خبرگزاری رسا گفت: رسانه ها و جریان های فرهنگی در ایام انتخابات، استقلال و هویت فرهنگی خود را در معرض معامله با منافع دنیوی قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به سه رویکرد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: رویکرد مدیران برخی رسانه‌ها اقتصادی است و با اهداف کسب درآمد به تولیدات فرهنگی و رسانه ای می‌پردازند.

وی مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ساخت فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی اشاره کرد و افزود: در این رویکرد که ابزاری برای درآمد زایی است، چه بسا ارزش های اسلامی و فرهنگ ملی نادیده گرفته شود.

این فعال عرصه فقه رسانه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از جهت اقتصادی، کار فرهنگی دینی و ارزشی در کشورمان هنوز به مرحله‌ای نرسیده که غالبا درآمد زا شود، گفت: در کار فرهنگی اصیل باید هزینه فایده از سوی نهاد‌های متولی امور فرهنگ، جبران و تدارک شود و در شرایط فعلی نمی‌توان به دنبال درآمدزایی بود.

وی با تأکید بر حمایت از کار فرهنگی اصیل با دغدغه دینی، خاطرنشان کرد: حمایت‌ها نیز باید در این خصوص طوری باشد که آن استقلال و حریت رسانه ها و مؤسسات فرهنگی مجموعه از دست نرود.

حجت الاسلام محققی در ادامه گفت: در میان رسانه های خبری داخلی، رسانه خبری که جانب اقتصاد را ترجیح دهد نداریم، چون قوانین و مقررات کشور و ساختار سازمانی مؤسسه های خبری داخلی بر این اساس طراحی نشده است. اما در سایر کشورها، رویکرد اقتصاد محور در بنگاه های خبری از سوی مدیران ارشد با قوت و جدیت بیشتری دنبال می شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا، رویکرد دوم در رسانه ها را اصالت سیاست و قدرت دانست و تصریح کرد: سیاست در اینجا به معنای تحزب، باندبازی و گروه بازی است که فلسفه وجودی برخی رسانه ها و سایت‌های خبری تامین منافع جریان سیاسی خاص است که برپایه منافع جناحی، به فرهنگ می پردازند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وقتی فرهنگ که نظام معنایی و ارزشی است تحت تاثیر سیاست برود، خطر انحراف وجود دارد، گفت: هالیوود زاییده همین نگاه است و هیمنه، سلطه و ابرقدرتی آمریکای مستکبر در دنیا از طریق فیلم‌های سینمایی و تولیدات رسانه ای به صورت تهاجم فرهنگی به دیگر ملل تحمیل می شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا، رویکرد سوم در رسانه ها را اصالت دادن به فرهنگ دانست و ابراز کرد: رسانه های دشمن در پی نمایش سناریوی مک کارتیسم در کشور بوده و بعضی از نفوذی ها سعی دارند سینماگران و عناصر فرهنگی را در مقابل نظام نشان دهند، ولی بحمد الله امروز اغلب فعالان رسانه ای و اهالی سینما به مبانی نظام و رهبر معظم انقلاب ارادت می ورزند و مدافع نظام هستند.

وی رویکرد خبرگزاری رسا را تقویت تحکیم مبانی نظام و ارتقای ایمان مردم و مسؤولان از طریق تولید و انتشار اخبار دینی و حوزوی عنوان کرد و بیان داشت: این خبرگزاری بدون وابستگی جناحی و بدون انتساب به جریان های سیاسی یا سازمان رسمی حوزه، سعی کرده هویت طلبگی و استقلال نسبی خود را حفظ کند و البته براساس رسالت عینیّت سیاست و دیانت، ضمن تولید معانی ارزشی و جریان سازی های خبری، مسؤولان نظام و سیاسیون خودی داخل نظام را از نظرات حوزویان آگاه و اندیشه های ولی فقیه را دنبال کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا به انتقاد از جریانی پرداخت که سعی داشته در فرهنگ، برنامه ریزی سکولار کند و گفت: امروزه رهبر معظم انقلاب اندیشمندی حکیم هستند که بر پایه معارف اسلام و مبانی، سعی دارند فرهنگ، اقتصاد و سیاست را از نفوذ منحرفان، قدرت طلبان، پیروان هواهای نفسانی و زرسالاران مصون کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خبرگزاری رسا در ایام برگزاری انتخابات که حال و فضای کشور رقابتی می‌شود طبعاً رنگ و بوی سیاست به خود می‌گیرد، اظهار داشت: تاکنون در این رسانه حوزوی حزب و باندبازی نداشتیم و در هر انتخاباتی بر اساس خرد جمعی و تشخیص مدیران و دبیران رسا ورود فعال کردیم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در پایان به انتقاد از برخی رسانه ها و جریان های فرهنگی پرداخت که در ایام انتخابات، استقلال و هویت فرهنگی خود را در معرض معامله با منافع دنیوی قرار می دهند و گفت: اگر ما بخواهیم سرپا بمانیم و استقلال خود را حفظ  کنیم، باید در رابطه خود با خدا اخلاص بورزیم و به تکالیف خود در تبعیت از رهبر معظم انقلاب عمل کنیم./950/پ210/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مخاطبِ آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
دروغ گفتن که کنتور نمیندازه...
واقعا هم رسا وابسته به جریانات سیاسی نیست. فقط نماد حوزه علمیه است. همین!
2
0